23 ژانویه

گراف دانش گوگل چیست ؟

یک پایگاه دانش است که توسط گوگل و سرویس های گوگل، برای بهبود کیفیت نتایج موتور جست و جو آن استفاده می‌شود که این کار را از طریق جمع آوری اطلاعات از منابع متفاوت انجام می دهند هدف گراف دانش تلاش میکند ارتباط میان موضوت و صفحات اینترنتی را درک کند و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده ، چکیده ای از آن که مورد نیاز کاربر است در اختیارش قرار دهد که این کار را با کمک الگوریتم مرغ مگس خوار انجام میدهد . پنل دانش نتیجه گراف دانش جعبه ای در سمت راست یا چپ در دسک تاپ و یاد در بالای صفحه نتایج …

ادامه مطلب
22 ژانویه

هدف و عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

پرنده مرغ مگس خوار در طبیعت به سرعت و دقت مشهور است . در نیای وب هم این پرنده به خوبی عمل میکند و با سرعت و دقت فراوانی متن ها رو برسی میکنه وعبارات هم خانواده و مترادف رو به خوبی تشخیص میده و سعی میکنه نزدیک ترین نتایج رو به کاربر نشون بده . هدف هدف اصلی گوگل دادن حس خوب جست و جو و رسوندن مخاطب به مرتبط تری مطلب با عبارت جستجو شده است . این الگوریتم هم از این قاعده مستثنی نیست و هدف اصلی اون درک رفتار و رضایت کاربر و نمایش نتایج سرچ با درک منظور و مفهوم …

ادامه مطلب
21 ژانویه

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل : مرغ مگس خوار | امین ابوالحسنی

‼️الگوریتم هوش مصنوعی گوگل : مرغ مگس خوار‼️ وظیفه مرغ مگس خوار این است که مفاهیم عبارات جست و جو شده توسط کاربران گوگل را درک و نتایج مرتبط با مفهوم جست و جو شده را در اختیار او قرار دهد. در گذشته نه چندان دور جست و جو کردن در گوگل به سادگی امروز نبود و برای جست و جو کردن یک مفهوم گاها مجبور بودیم که عبارت های مختلف رو تست کنیم تا به مقصود خود برسیم . از طرفی هم چون گوگل خیلی درک خوبی از مفاهیم جست و جو شده نداشت سایت های اسپم و نا مربوط در صدر نتایج جست …

ادامه مطلب
21 ژانویه

سیر تکامل الگوریتم پنگوئن | امین ابوالحسنی

‼️سیر تکامل الگوریتم پنگوئن ‼️ 〽️اولین نسخه الگوریتم پنگوئن ، نسخه ۱٫۰ در سال ۲۰۱۲ با هدف مبارزه با لینک سازی غیر طبیعی و اسپم ساخته شد و پس از آن ۶ نسخه دیگر هم منتشر شد : 〽️نسخه ۱٫۱ : در این نسخه وبسایت هایی که به سرعت اقدام به حذف لینک های اسپم کرده بودند مورد بخشش واقع شدند . 〽️نسخه ۱٫۲ : در این نسخه نتایج جست و جو در زبان های مختلف تحت تاثیر قرار گرفت ، تا پیش از این نسخه تنها سایت های انگلیسی زبان با پنگوئن سر و کار داشتند 〽️نسخه ۲٫۰ : در این نسخه تغیرات اساسی …

ادامه مطلب
21 ژانویه

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل: پنگوئن| امین ابوالحسنی

‼️الگوریتم پنگوئن ‼️ “ما به این فکر کردیم که چطور با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و برای حل این موضوع الگوریتم “ پاندا را معرفی کردیم. اما بعد از معرفی این الگوریتم متوجه شدیم که این شروع کار است و هنوز و سایتهای اسپم زیادی وجود دارند. پس برای حل این مشکل الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم. ” جملات بالا بخشی از صحبت های Matt Cutts (مدیر سابق مبارزه با اسپم در گوگل) بود در کنفرانس SMX سال ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن با هدف اصلی مبارزه با لینک سازی غیر طبیعی و اسپم طراحی و توسعه یافت . پنگوئن در فواصل زمانی مختلف به سایت …

ادامه مطلب
20 ژانویه

الگوریتم پاندا چه فاکتورهایی را بررسی میکند؟|امین ابوالحسنی

الگوریتم پاندا چه فاکتورهایی را بررسی میکند؟ به گفته Matt Cutts (مدیر سابق مبارزه با اسپم در گوگل) الگوریتم پاندا بر اساس پرشنامه زیر شکل گرفت : 〽️ این سایت از نظر شما معتبر هست؟ 〽️ اگر این مقاله در یک مجله پرفروش قرار بگیرد به اندازه کافی جذاب است؟ 〽️ در این وبسایت از تبلیغات آزاردهنده استفاده شده است؟ 〽️ می توان به اطلاعاتی که در این صفحه نمایش داده میشود اعتماد کرد؟ 〽️ در این سایت از مقالات تکراری یا مقالاتی با محتوای یکسان ولی کلمات کلیدی متفاوت استفاده شده است؟ 〽️در صورت لزوم مایل هستید اطلاعات کارت اعتباریتان را به این سایت …

ادامه مطلب
20 ژانویه

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل : پاندا | امین ابوالحسنی

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل : پاندا الگوریتم پاندا برای مبارزه با محتوای بی کیفیت و کوتاه توسعه پیدا کرد و شانس نمایش محتوای کوتاه و بی کیفیت را در نتایج جست و جو کاهش میدهد الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدن محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند. الگوریتم پاندا به شدت به کیفیت و ارزشمندی و کاربر پسندی محتوای وبسایت حساس است و برخورد سختی با محتوای اسپم و بیهوده و محتوا هایی که با کلمه کلیدی و عنوان غیر مرتبط سئو شده اند دارد . یکی از فعالیت هایی که پاندا باهاش مقابله کرد مزرعه محتوا بود …

ادامه مطلب
الگوریتم های هوش مصنوعی موتور جستجو گوگل
20 ژانویه

الگوریتم های هوش مصنوعی موتور جستجو گوگل | امین ابوالحسنی

‼️الگوریتم های هوش مصنوعی موتور جستجو گوگل ‼️ هوش مصنوعی گوگل مخصوصا در بخش موتور جست و جو به شدت قوی و هوشمند عمل میکنه و اصلا چالش اصلی دیجیتال مارکتر ها و سئو کار ها در برخورد و تعامل با این هوش مصنوعی است . اما این هوش مصنوعی همیشه انقدر قدرتمند نبوده و سئو کردن هم انقدر چالش بر انگیز . در گذشته ، در ابتدای کار موتور جست و جوی گوگل سئو کردن بیشتر فعالیت برنامه نویسان و توسعه دهندگان بود و معمولا با یکسری کد و تمرکز روی کلمه کلیدی میتونستن بیان صفحه اول و لینک های اول . چون هم …

ادامه مطلب
20 ژانویه

سئو خاکستری | امین ابوالحسنی

‼️سئو خاکستری‼️ در سئو کردن یا همونطور که در مطالب قبل تر گفتم ، تعامل با موتور جست و جو و مخاطبان اون ، ما اول از همه باید با نحوه کار کردن موتور جستجو آشنا بشیم و منفعت ها و از اون مهم تر خط قرمز هاشو بشناسیم در سئو خاکستری ما سعی میکنیم در جهت سئو کلاه سفید عمل کنیم و مراقب باشیم که سئوی کلاه سیاه نداشته باشیم برای این کار ما باید منفعت ها و خط قرمز های موتور جست و جو رو بشناسیم ، الگورتیم های اونو شناسایی کنیم ، الگوریتم هایی مثل پاندا ، مرغ مگس خوار ، کبوتر …

ادامه مطلب
20 ژانویه

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه | امین ابوالحسنی

‼️تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه‼️ 〽️اگر بخواهیم سئو رو برسی کنیم ، در واقع سئو یه رابطه و تعامل ما(وب سایت یا کسب و کار یا برند ما ) است با موتور جست و جو. حالا ما مثل هر رابطه و تعاملی میتونیم دیگاه کوتاه مدت ، موقتی و ناپایدار داشته باشیم یا یه دیدگاه بلند مدت و پایدار به این رابطه داشته باشیم و در جهتش عمل کنیم در واقع تفاوت سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید ،تفاوت بین نوع تعامل و هدف ما از تعامل با گوگل و نحوه عملکرد ما در جهت این رابطه است برای درک این …

ادامه مطلب

جستجو

دسته‌ها

Secured By miniOrange